måndag 14 november 2016

Ratings på Goodreads

Många treor ...

Ibland är jag inne och kollar på Goodreads för att se vad folk tycker om boken och i dagsläget ser det ut som på bilden ovan.

Femmorna kan man i stort sett bortse ifrån, eftersom jag vet eller tror mig veta att det är kompisar eller kompisars kompisar som generöst tilldelat boken dem. Och annars har vi alltså åtta fyror och sju treor. Oavgjort, mer eller mindre. Och det är faktiskt ett gäng av de bloggare som recenserat boken som har gett den en fyra här. Om jag hade fått gissa innan boken kom ut så hade jag trott att den skulle gå hem bättre hos gemene man än hos folk med böcker som specialintresse, såsom bokbloggare. Men hej vad jag bedrog mig. Folk som inte bloggar tycks överlag tycka att "mja, den var väl okej".

Men vafan, det är ju faktiskt riktigt bra, inser jag nu. Folk tycker att den är helt okej! Det är ju
egentligen över förväntan. Jag bestämmer mig härmed för att vara riktigt nöjd med detta. Och jag har ju inte fått en enda tvåa eller etta (än ...). Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar