måndag 14 november 2016

Man är sugen på boken

I Monikas hylla (Källa)

Hittade ett litet inlägg i bloggen Bokföring enligt Monika som handlade om min bok. Bloggaren skriver att hon gärna vill läsa den och det gör mig så klart glad (alltså, det är jag som sett till att hon fått ett ex, så det är ingenting hon kommit på helt på egen hand). Det är också roligt att det är ett gäng människor som kommenterat inlägget i positiva ordalag.

Nytt i hyllan

Jag har ju försökt vara återhållsam med nya böcker den senaste tiden och det har faktiskt gått bra. Men ibland så händer det att jag inte kan stå emot.

För några veckor sedan så hade Boklysten en smakebit ur En väktares bekännelser av Elin Säfström. Det lät som en intressant bok, tomtar och troll är väl alltid spännande. När jag blev erbjuden ett exemplar så kunde jag bara inte låta bli. Vem kan stå emot den här texten (från Adlibris):

Elin Säfström debuterar med en humoristisk ungdomsroman som på ett nyskapande sätt blandar samman nordisk folktro med urban fantasy till en nagelbitande spänningsroman full av magiska väsen.

Det är fullt möjligt att den slinker med på läslistan ganska snart. Tack för boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar