fredag 15 september 2017

Sträckläst!

Prov på min vackra handstil (Källa)

C.R.M. Nilsson var en av de första bloggare som recenserade En väktares bekännelser - och hon gillade den! Hon var dessutom den första, mig veterligen, som upptäckte boken innan den riktigt fanns och placerade den på en lista över boksläpp hon såg fram emot under hösten 2016.

Självfallet försäkrade jag mig om att förlaget skickade ett ex av Visheten vaknar till henne. Idag skriver hon så här på sin blogg:

Visheten vaknar av Elin Säfström är andra delen om väktaren Tilda Modigh, som ska hålla ordning på alla oknytt i Stockholm. På Instagram skrev jag att jag skulle dyka ned bland Stockholms rådare, men tanken var väl inte att jag skulle fastna så till den grad att jag läste ut boken under eftermiddagen. Men så blev det. Jag hoppas också orka/hinna skriva recension på den till nästa vecka, men det är inte säkert att det blir så.

Och det är ju alldeles fantastiskt! För inte sträckläser man normalt sett en bok man avskyr?

(Bilden har jag stulit från C.R.M. Nilssons blogg, utan att fråga. Men det är ju min bok, och min dedikation, o.s.v. Det håller väl inte i rätten, antar jag, men jag tror att det känns ok för henne.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar