söndag 24 september 2017

Stiltje med vissa tecken på mer blåsväder

Stilla och lite nedåtlutande så där (Källa)

Jaha hörni. Så här är det ju när man har skrivit en bok att oftast händer ingenting. Den här veckan har varit väldigt händelselös på recensionsfronten. Dock vet jag att följande bloggar(e) har läst/läser Visheten vaknar: Bokföring enligt Monika, Sagan om sagorna, Boklysten, Bokpool, C.R.M. Nilsson, Zellys bokhylla. Jag känner också till några ytterligare som åtminstone har tänkt läsa framöver.

Dock har det inte kommit några recensioner, och antalet ratings på Goodreads ligger på en stadig 6:a - dessutom med högre snittbetyg än jag någonsin kommer att ha igen för en bok: 4,33. Det är ju heller inte alls säkert att det kommer några fler recensioner, eftersom det inte är något direkt tvång behäftat med att få ett recensionsex (vilket samtliga ovan nämna bloggare fått).

Men, som sagt, så här är det ju. Jag hade dessutom räknat med typ noll uppmärksamhet för en del 2 i en ändå rätt obskyr liten bokserie. Att jag blev recenserad i DN (några dagar före recensionsdatum dessutom) var ju - förutom att det var fantastiskt - extremt oväntat. Det här är mer som jag trodde att det skulle vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar