onsdag 4 oktober 2017

Zelly gillar Visheten vaknar

Lättläst tycker Zelly (Källa)

Zelly heter en sympatisk bokbloggare som gillade En väktares bekännelser - det är inte bara därför jag tycker att hon är sympatisk, men det skadar ju inte heller:) Nu har hon även läst Visheten vaknar - och hon gillar igen! En fin sak hon skriver är att hon tycker att boken är lättläst och jag tycker att det känns så himla bra - att det flyter, liksom. Det känns jätteviktigt för mig att man ska uppleva det så, trots Tildas emellanåt ganska avancerade språk, där hon blandar högt och lågt med metaforer och liknelser som är helt skruvade.

Jag läste första boken om Tilda och förra hösten, jag tyckte väldigt mycket om den. Jag blev otroligt glad när uppföljaren "Visheten vaknar" dök upp i brevlådan, jag hade totalt missat att det skulle komma en uppföljare. Jag gillar den här lika mycket som jag gillade den första, vilket underbart återseende.

Visheten vaknar är precis lika spännande, charmig och rolig som En väktares bekännelser. Här finns allt, tomtar, troll, vittror och älvor, det ä ren salig blandning och det görs med skicklighet. Boken är otroligt lättläst med ett härligt språk. Just språket är nog det allra bästa med den här boken. Jag verkligen älskar hur Elin skriver, för det känns som att det finns en hel del Tilda i henne och hon verkar som en så härlig person och det lyser verkligen igenom på hennes sätt att skriva.

Sedan älskar jag verkligen Tilda, där har författaren verkligen lyckats och gjort ett bra jobb med sin huvudkaraktär. Älskar hennes sätt att tänka och hur humoristisk hon är, hon berättar om olika situationer med en härlig dos självironi och det är underbart.

Precis som föregångaren får även den här mig att under tiden jag läser den att småfnissa och brista ut i gapskratt., fantastisk humor.

Jag gillar verkligen den här serien, om Tilda och hennes familj, alla västen, Jag hoppas verkligen att det kommer flera böcker i den här serien och att vi inte behöver vänta för länge.

Betyg: 4 av 5


Tack, Zelly, för ännu en fin recension!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar