torsdag 16 februari 2017

Lotten tar en smakbit

Lotten smakar av (Källa)

I söndags var det Lottens tur att ge en liten smakbit från En väktares bekännelser på sin blogg. Hon hade valt det här stycket:

Det jag kan göra är att få rådare (de flesta, alltså – självklart inte älvor och så) att tillfälligt, om än högst motvilligt, lyda tydliga kommandon och säga sanningen när jag frågar någonting. That’s it. Jag kan aldrig få dem att uppföra sig längre än jag konfronterar dem. Så det är dessvärre ingen mirakelkur. Lika lite som schampon i den typ av reklamfilm där folk har vita rockar och ser allvarligt vetenskapliga ut, och som utlovar tjockare, friskare och mer glansigt hår.

Jag vet att Lotten känt sig skeptisk till boken, så vi får väl se hur domen ser ut så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar