måndag 13 februari 2017

44 betyg på Goodreads

Ett fyrtiofjärde betyg (Källa)

Jag fick en rar kommentar på Instagram häromdagen av en person som gillade boken och nu har denna person avgivit sin dom på Goodreads också - en fyra, passande nog. Han skrev faktiskt en hel liten recension, som gjorde mig mycket glad.

Fantastiskt nöjsam bok med bra tempo. I slutet höjs farten till hysteriskt, men det funkar bra ändå. Också kul att läsa en bok som inte tar sin genre på så stort allvar. Det finns en härlig vardaglig ton i språket, rejält kryddat med svordomar (vilket jag uppskattar), och så kan författaren sitt Stockholm (trots att omslagsbilden visar ett övergångsställe i Lund). Jag kommer på mig själv att gärna vilja läsa mer om Tilde, och hennes mormor.

Men svär jag verkligen så mycket? Jag vet att jag gör det i verkligheten, eftersom min två-och-ett-halvt-åring har plockat upp ett och annat, men i En väktares bekännelser försökte jag verkligen hålla det till ett minimum. Nå, jag är glad att det uppskattades!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar