tisdag 3 januari 2017

Tre listor hos Elvira

Prickade in tre listplatser! (Källa)

Bloggaren Elvira har en särskild plats i mitt hjärta, eftersom hon faktiskt nästan faller inom bokens formella målgrupp - hon är sexton (om hon inte har gått och fyllt år sedan jag pratade med henne) och En väktares bekännelser är ju tänkt för 12-15-åringar i första hand. Hennes recension av boken finns i ett tidigare inlägg.

Jag finns med bland hennes Top Ten New-to-me Authors I've read in 2016. Där skriver hon så här:

Elin Säfström - skrev En väktares bekännelser som var supermysig och fantasifull! Hoppas det kommer en fortsättning, eller minst något annat av Säfström!

Även i hennes allmänna summering med lite gott och blandat från 2016 finns jag med som "årets överraskning":

En väktares bekännelser var bra på ett helt annat sätt än jag tänkt mig!

Och sist men sannerligen inte minst, så kvalade jag hos henne in bland "årets tio bästa böcker"! Nummer 9 på denna lista.

Debuten om Tilda som fångade allas hjärtan, Tilda som egentligen bara ville leva ett "vanligt" live men var tvungen att rädda Sverige.

Så himla glad för allt detta!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar