fredag 13 januari 2017

Del två!

Jag blir lika glad som den här zombien! (Källa)

Detta är ju att gå sakerna en aning i förväg, men WTF: Idag fick jag informellt ja till min uppföljare på boken av förlaget! Vi har alltså inte skrivit kontrakt än, men det verkar ju onekligen gå åt det hållet. Helt otroligt skönt, för jag har faktiskt varit riktigt orolig för att de inte skulle gilla manuset. Har t.o.m. drömt mardrömmar om det.

Självfallet kommer det att bli ett idogt redigeringsarbete och jag vet att de inte är helt nöjda med allting, men jag har gjort det förr och är inte paralyserad av skräck den här gången.

Den här glada nyheten spillde över i den här bloggen, liksom den fina tonåringsrecensionen spillde över i min andra blogg. Och, om allt går som det ska, så kommer ju den här bloggen så småningom att handla om serien En väktares bekännelser, snarare än bara om i skrivande stund befintlig bok.

2 kommentarer:

  1. De skulle ta mig tusan tvingas att bara äta gröt genom sugrör i ett år om de inte gav ut del två! Pang på bara! Det kommer att bli grymt!

    SvaraRadera