söndag 4 december 2016

Ytterligare en smakbit

Bokpool tar sig en smakbit (Källa)

Här har Bokpool lagt ut ännu en liten smakbit från En väktares bekännelser. Det rör sig om detta lilla stycke:

"Vad heter du?"

Jag snurrar runt och dunsar ned med rumpan i marken och blir sittande i det kallvåta gräset med blodet dunkande i huvudet. Älvan som tittar ned på mig ser helt oberörd ut. Säkert har han inte ens uppfattat hur rädd jag blev. För det är väl en han? Svårt att avgöra med de här varelserna. De ser så androgyna ut och man hör inte riktigt på rösten om det är en man eller kvinna. De låter bara allmänt milda och nästan lite som om de sjunger. Jag har svårt att skilja på enskilda individer också. För mig ser de alla ungefär likadana ut med sin vita hy, sitt albinoblonda, långa hår och gråa, konstiga ögon. Jag har ingen aning om ifall jag sett just den här älvan förut.

"Jag heter Tilda" Det är, som sagt, inte läge att göra någonting annat än att svara hövligt."

I vanlig ordning - alltså, liksom det varit förr när bloggare lagt ut små smakprov från boken - så är det flera som kommenterat och tycker att den verkar intressant. Vilket ju är helt fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar