tisdag 2 oktober 2018

Zelly flinar även denna gång ...

... och bryter då och då t.o.m. ut i gapskratt (Källa)

Sömnernas sömn hamnade i Zellys bokhylla, där även En väktares bekännelser och Visheten vaknar avhandlats förr. Hon har gillat tidigare böcker och inte heller denna blev någon besvikelse (puh!).

Äntligen är tredje boken om Tilda här. Älskar den här serien verkligen och har älskat varje bok i serien, denna är inget undantag.

Världen med som Elin Säfström är så charmig att jag önskade att troll, tomtar och älvor fanns på riktigt och jag fick visas i deras värld iallafall en stund. Man blir så glad av att läsa dessa böcker, jag sitter med ett leende i stort sett under hela läsningens gång, flinar och bryter ut i gapskratt med jämna mellanrum.

Nu är jag ingen ungdom längre men jag kan känna igen mig i Tildas tankar från när en var yngre och tonåring, allt det vardagliga ni vet i skolan, kompisar och de vanliga tonårsproblem. Jag tycker väldigt mycket om henne och kommer att sakna henne om detta är sista boken i serien. Och så kommer jag sakna Vide något oerhört.

Sömnernas sömn är oerhört underhållande, humoristisk och full av fantasi, jag kommer nog slänga ett extra öga om mig vid nästa besök till Skansen och Rålis kan jag tala om.

Har för mig att jag läst att detta är sista boken i serien, om det är det så är detta ett värdigt avslut på en fantastisk serie som jag rekommenderar dig att läsa. Jag hoppas Elin Säfström aldrig slutar skriva och underhålla oss så jag hoppas hon i detta nu sitter och skriver på en ny serie.

Betyg: 4 av 5

Jag kan bara tacka och bocka och säga som så att jag inte skriver mer om Tilda (just nu iaf), men att jag ju självklart skriver nya saker hela tiden. När det utmynnar i någonting läsbart är en annan femma. Jobbar på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar