onsdag 3 oktober 2018

Två smakbitar

Både Bokpool och Lotten smakar av (Källa)

"En smakebit på søndag" är ett tema som en för mig okänd människa satt igång och många bokbloggar har tagit fasta på detta. Både Bokpool och Lottens bokblogg har presenterat små snuttar.

Trollsalen luktar som vanligt så mycket trollsvett och allmänt sunk att man storknar. Kåkstaden som breder ut sig över nästan hela markytan är heller ingen vacker syn. Trollen har byggt bo med vad de kunnat få tag på i form av gamla brädor, kartonger och annan bråte, och det har i allmänhet gått lite halvdant med själva byggandet. För att inte säga pissdåligt.
(Bokpool)

Kanske i ren chock över detta välkomnande bemötande blir jag plötsligt medveten om vad min hjärna försökt uppmärksamma mig på en stund nu utan framgång. Den blötkalla gräsmattan bakom bänken är visserligen befolkad av fåglar i ovanligt hög grad, men nu ser jag att en annan typ av varelser rör sig ibland dem. Tomtar. Massor av tomtar. Jag ser hur fler landar med sina ridfåglar och ansluter sig till mängden.
(Lottens bokblogg)

Vad dessa bloggare sedan tycker om boken är än så länge okänt för mig. Vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar