onsdag 8 november 2017

Lena gillar att det kryllar i stan

Lena gillar att det kryllar av naturväsen i Stockholm (Källa)

Lena på bloggen Mest Lenas Godsaker gillade En väktares bekännelser och nu även Visheten vaknar!

För ett tag sedan läste jag En väktares bekännelse, vilken är första boken i Elin Säfströmsjättetrevliga ungdomsserie om tonårstjejen Tilda från Stockholm. Hon är tillsammans med sin mormor väktare över stadens alla tomtar, troll, älvor, vittror mm. Jag föll pladask för denna trevligt skrivna bok och när jag hörde att det skulle komma en uppföljare så ville jag absolut läsa den. Så nu är alltså uppföljaren Visheten vaknar läst.

[...]

Det är så otroligt roligt att åter stifta bekantskap med Tilda och hennes vänner. Nu är det trollen som ställer till det för det är något stort på gång. Älskar verkligen att det är så fantasifyllt och att välkända platser i Stockholm kryllar av naturväsen. I denna delen är det inte bara fokus på alla naturväsen utan även relationer, känslor och förälskelser som hör tonårstiden till. Hela boken är så trevligt skriven och det är både spänning och massor med humor. Ja som sagt, älskar den här boken lika mycket som den första och ser verkligen fram emot att läsa mer om Tilda och hennes äventyr i någon ny bok. Snart hoppas jag!


Betyg: 4,5 / 5

Ingen blir gladare än jag, så klart, när ens alster uppskattas så till denna grad! Tack, Lena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar