fredag 7 juli 2017

Ett peppigt inlägg

Visheten vaknar listas på två bloggar till (Källa)

På grund av slutredigeringskoma har jag inte synts till här på länge, men nu har Visheten vaknar precis gått i väg på tryck, och det finns alltså ingenting jag kan göra åt den längre. Den är som den är.

Och jag tänkte peppa mig själv genom att nämna de två bloggar som jag inte nämnt i tidigare inlägg, men där Visheten vaknar listats som en bok skribenterna ser fram emot under hösten.

Det rör sig bl.a. om Världarna jag lever i (se recension av En väktares bekännelser här). Denna bloggare är någotsånär i den tänkta målgruppen åldersmässigt (hon är i skrivande stund 17 år) så jag är mycket intresserad av hennes åsikter. Hon skriver i alla fall så här om Visheten vaknar:

Böcker som hade fått komma ut helst igår
Alltså har sådant akut längt efter dessa titlar just nu:
...
Visheten vaknar av Elin Säfström ser jag också supermycket framemot! Älskade ju En väktarens bekännelser och längtar verkligen tillbaka till Tildas trollfyllda Sverige.

Sedan har vi superbloggaren CRM Nilsson, som tidigare varit så rar i sitt omdöme om En väktares bekännelser. Hon listar Visheten vaknar som en av tio böcker hon ser fram emot i höst. Och dessutom har hon den med på en annan Top Ten Tuesday-lista med temat "Tio titlar inom spekulativ fiktion som senast hamnat på min TBR-lista" (vilket ju f.ö. bara rullar av tungan).

Jag tackar dessa bloggare för deras vänliga tillförsikt och hoppas att ingen av dem gråter av besvikelse när det väl kommer till kritan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar