tisdag 20 september 2016

Dan före dan

  Karl Modig är en raring!

Jaha ja. I morgon kommer boken ut officiellt. Det är dessutom recensionsdatum. Det sannolika är väl att det inte händer så mycket, men jag är ändå nervös. Tänk om alla hatar boken. Jag försöker intala mig själv att en dräpande recension är bättre än ingen recension alls. Men, som sagt, att recensionsdatum inträffar lär väl inte betyda att alla recensenter och bloggare kastar sig över sina tangentbord för att risa eller rosa mitt lilla alster.

Nå, när jag återigen självupptaget googlade "En väktares bekännelser" fick jag idag upp
Karl Modigs inlägg i Debutantbloggen, där han bl.a. nämner att jag kommer att förekomma en snabbis tillsammans med honom på scenen på bokmässan i övermorgon och där han även uttalar sig om min bok.

[...] den förträffliga boken En väktares bekännelser. En rolig och spännande urban 
fantasy som sätter nordisk folktro i storstadsmiljö, jag älskar't. Kommer ut imorn!! 21/9

Så rart av honom! Vi har träffats vid två tillfällen på förlagets fester, men jag visste inte ens att han läst boken (bara att jag signerat ett exemplar åt honom, men det i sig utgör ju ingen garanti).

Läs för övrigt Kalles debutroman Superkrafter - på gott och ont! Spånga kommer aldrig att te sig på samma sätt igen.

Jag hittade också min bok omnämnd i en annan blogg, The World I Live In. Denna bloggare skriver:

En väktares bekännelser av Elin Södström
Omslaget är trollskt och det är paranormal/nordisk mytologi. Jag är hooked.

Jag blir mycket glad och har egentligen ingenting emot att bli kallad för Södström.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar