lördag 24 september 2016

Bokmässan

En utgiven författare på bokmässan

Här står jag framför hyllan med En väktares bekännelser, i Lilla Piratförlagets/Gilla böckers monter påbokmässan i Göteborg. Man kände sig rätt liten i detta enorma sammanhang, måste jag säga. Man fattarliksom på allvar hur svårt det är att synas som okänd debutant.

Notera f.ö. att bilden på mig här är skrämmande lik den som finns i detta inlägg. Det är som om jag inte rört mig i tid och rum.

Det nyps i boken!

Det var inte speciellt många som köpte boken (tror jag). Kvinnan som håller i den på bilden såg länge ut att faktiskt vara på väg med den till kassan, men i sista sekund backade hon och la tillbaka den där hon hittat den. Det hjälpte inte med aldrig så intensiv telepati.

En som faktiskt köpte boken (och också var vänlig nog att vilja få den signerad) var en tjej som hette Marie. Jag vet ingenting mer om henne och jag har ingen bild, men jag kommer aldrig att glömma henne. Tack Marie, var du än befinner dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar